tisdag 24 maj 2011

Inspelning, Kapitel 2: Gitarr.

Sådär.. Har varit utan internet hela helgen så vi kör en sammanfattning såhär i efterhand.

Fredag 20'e Maj var dagen det va dags för inspelning av gitarren. Jag fick då snällt sätta mig i rallybilen och dra till Karlstad där själva inspelningen befann sig.


Väl framme var det raka spåret till replokalen som gällde för att hämta diverse gitarrer som skulle testas samt min extremt råa gitarrtopp.
Sen gick i princip hela fredagskvällen åt att skruva till gitarrljud, vilket givetvis ändå gick rätt åt helvete.
Det var först på lördagen när jag styrt upp en Equalizer pedal till skiten som det äntligen började låta gött.
Så runt tvåtiden på lördagen började vi det extremt plågsamma arbetet med att spela in helvetesgitarren.


Typ såhär ser då vår replokal ut. I alla fall ena hälften av den..


Big Balls productions.
Detta är då vad jag tillslut valde att använda mig av. Provade 3 andra gitarrer samt 2 andra stärkare innan jag beslöt att använda samma topp och samma gitarrjävel jag använt till nästan varenda Invasion inspelning. Dock är pedaljäveln som står på stärkaren ett nytt fenomen och vi kan lätt säga att den jäveln räddade både helgen och inspelningen.


Här sitter han.. Självaste "Mastodontfilms Mats" och rattar järnet. Kan även tänkas att han i detta ögonblicket är i rejäl extas över hur jävla coolt det låter.. Det låter nämligen jävligt häftigt såhär långt.

Så!
Tänker inte gå in närmare på den här helgen o förklara i detalj vafan vi käkade till middag o.s.v för intressantare än såhär var det aldrig.
Men jag avslutar med att slänga upp ett videoklipp på hur en utmattad och nikotin/koffein överdoserad Charles avslutade lördagen.
Så får ni ett litet litet smakprov på mästerverket också.
Håll tillgodo så hörs vi snart igen!



Hittade en kortis till från söndagen där jag bearbetar racerlåten "Prophecy"


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar