måndag 16 maj 2011

Inspelning kapitel 1: Trummor.

Vi kan ju börja med att förklara det fantastiska upplägget för denna truminspelning. Det är nämligen så att studion där allt förevigas befinner sig i Karlstad, Värmland. Jag däremot som spelar gitarr befinner mig 30 mil därifrån, i Stockholm närmare bestämt.
Detta gör att jag aldrig befann mig rent kroppsligt i studion när trummorna spelades in, jag har därför inte bevittnat händelsen alls. Jag tänker ändå gå tillbaka en vecka i tiden och gå igenom det lilla jag vet i ganska stora drag och med en bildjävel eller två kanske.. Det är ändå en jävligt tråkig procedur.

9 Maj var alltså dagen allt började, Martin även känd som Metal inledde det plågsamma arbetet med att spela in trummor i kraftigt hög hastighet.
Eftersom jag inte var närvarande så hade jag redan spelat in gitarrspår till alla låtar här hemma och skickat dom till studion via World Wide Web, en så kallad "slaskgitarr" då alltså. För er som inte vet vad en "slaskgitarr" är för nått så får ni fråga nån, pallar verkligen inte att förklara och det är verkligen inte intressant heller för den delen.
Skitsamma..  Mikrofoner pajjade o kvällar blev nätter, låtar ändrades i sista sekund och några var knappt färdigskrivna men 12 låtar skulle spelas in och 12 låtar spelades in (hoppas jag).

Bad vår ljudtekniker Mats att plocka fram sin high tech mobil o klämma av några bilder, vilket han också har gjort..

 Detta är då trumsetet som misshandlades..
 Samma trumset.. Jääävligt obrualt trumset måste medges. Men det smäller gött!
 Detta föreställer då våran tracksheet efter en sisådär 3-4 dagar. Ej fullständiga låttitlar ännu.. Dom avslöjas inte helt ännu. Låtarna märkta 666 med stjärna är trummor inspelade och klara på.


Det var allt för den här gången, återkommer om något intressant skulle inträffa dom närmsta dagarna. Annars är det dags att påbörja gitarrinspelning Fredagen 20'e Maj.

Tjarrå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar